free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Thursday, July 14, 2011

bila tiba bulan ramadhan...

oyeah... agak lma sda aku x update blog ni.. hehehe
akupun nda tau mo tulis apa.. dlm utak ni masi blur lg..
tp niat di hati ni btul2 rsa cam mo update sumting utk korang bacaaaaaa...

oklah, berbalik kepada tajuk entry ni... ''bila tiba bulan ramadhan''
nda lma lg mo msuk bln posa kannnn????
waaa thun ni mrupakn thun ptama aku myambut posa & raya dgn suami! happy sgt..
tp dlm hapy2 tu tringt plak dgn family yg nun jauh di sana....
sob...sob...sob slunya posa & raya dgn family.... berbuka sama2.... buat kuih sama2 (wpun aku malas d dapur, tp ada juala aku tulung sikit2! ahahah), plg best bila waktu bbuka jak mesti mcm2 hidangan yg tersedia! mna dgn bubur kacang, mee goreng, lauk-pauk & nasi.... air oren, sirap berais2 & ABC mesti wajib ada! heheheh eee teringt akuuuu...
ouch rindunya aku.... :(

ckp sal posa ni kan, aku tringt 1 peristiwa lucu time kecik2 luk...
pasal abg aku si niga...wakakakkakakaka lucunyaa!!! (mesti kmu heran npa akuu tawa)
oklah xmo wat kmu ttnya2 ceritanya bgini..
di suatu petang,time waktu mo berbuka( dlm brapa minit )....semua org xsbr menunggu azan bkumandang di radio.. dgr seja part ''segar ayam desaa~'' arghhh hati mesti lega  punyaa.. sb lepas iklan tu disiarkan di radio kompom azan! hahah makanan semua suda tersedia di meja... mmg mengiurkann!... x sabar mo makan!
jadi di sebabkan ketidaksabaran itu... bulih2 si niga masuk dlm bilik pastu dia laung azan, btul2 cam di radio owh! ( tidak tau la apa motif dia wat cam tu)...
abg aku si helmi (abg no 1), apa lagi kelam kabut lah duduk depan meja... pastu get ready mo makan.... siap kaut nasi lg di piring.... bila nmpk si helmi gitu, kami (aku, mama & yg lain) pun ikut jg konon duduk siap tuang2 air dlm gelas lg... siap mo baca doa suda niiii....
sekali kan kmu tau apa jadi lepas tu????...
si niga kluar dr bilik pastu tgk kami semua suda duduk dpn meja..dia pun tanya ''azan kah suda????''
''ya....ko x dgr tadi tu azan suda''-mama
''belom azan lagiii....... td tu aku yg azan... ''-niga

t*&@%&%! betuah punya budak.....

punya sandi kan. maybe sb si niga mc budak2 bah time. tula nda bpikiran.. hahah nasib kmi lom teguk air time tu ahah klu ndaaa....*&^#$&*((%%&@..... hehe

No comments: